BIOGRAFIJA
KOMUNIKACIJSKA VARIJABLA
University Press - izdanje Magistrat Sarajevo 2024.
Komunikacijska varijabla je oduvijek djelovala. Druga je stvar što je često u naučnim ili laičkim interpretacijama zanemarivana ili marginalizirana u korist ekonomske ili geopolitičke varijable. U svim historijskim događajima, progresijama i regresijama, u kojima su presudnu ulogu igrale velike grupe ljudi, zahvaćene privlačnim, zavodljivim, ne i nužno moralnim idejama, svjesno je manipulirano komunikacijama; ne samo odnosima prema drugima i sa drugima, već i odnosom prema sebi.
ILLAN pAPE - DESET MITOVA O IZRAELU
Najil Kurtić: Demitologizacija cionističkog kolonijalističkog projekta – Izrael
Objavio je 19 knjiga, koje se odnose na problematiku bliskog istoka i Izraelsko-Palestinske odnose. Jedan je od najcitiranijih autora u ovom tematskom području. Knjiga Etničko čišćenje Palestine citirana je čak 2148 puta, a ukupna citiranost svih njegovih knjiga i naučnih radova prelazi broj od 6000.
INTERVJU: POTREBNA NAM JE NOVA PARADIGMA BAVLJENJA POLITIKOM
*Mirza Čamo, magistrant na fakultetu društvenih nauka Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru
• U Bosni i Hercegovini imamo redukcionistički pristup izbornom marketingu. Taj redukcionizam se sastoji u svođenju jednog kompleksnog i u osnovi demokratskog koncepta na nekoliko tehnika komuniciranja sa ciljano manipulativnim (propagandnim) efektima.
• Na koji način, prema Vašem naučnom iskustvu, javnost u Bosni i Hercegovini odlučuje koga će podržati na izborim?
Faktore koji utiču na izborno opredjeljivanje glasača u Bosni i Hercegovini, pa i na sam izlazak na izbore, možemo podijeliti u tri grupe.
MEDIJI I GLOBALIZACIJA
UNIVERSITY PRESS, Magistrat izdanja, Sarajevo 2020.
KVANTITATIVNA I KVALITATIVNA ANALIZA SADRŽAJA
University Press, Magistrat izdanja , Sarajevo 2017
ODNOSI S JAVNOSTIMA
University press, Magistrat izdanja, Sarajevo, 2016.
U teorijskim poglavljima veoma pristupačno i funkcionalno su prezentirane sve relevantne naučne informacije o komunikacijskom ponašanju i komunikacijskim potrebama organizacija, upućenosti organizacija na razvijanje dobre volje i dobijanje podrške okruženja kao i o procesima kreiranja javnog mišljenja (imagea, reputacije i brenda). Detaljno su i veoma razumljivo predstavljene recentne teorije odnosa s javnostima (uključivanja, persuazije, pridobijanja, dijaloga) i naglašene njihove praktične implikacije na PR kampanje i ukupno komunikacisjko ponašanje organizacija, odnosno njihovih profesionalnih komunikatora.
OSNOVI PISANJA ZA MEDIJE
Knjiga je plod predavanja i vježbi iz predmeta: Metode i tehnike novinarstva i Pisanje za medije, studentima žurnalistike na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli i studentima Mediaplanove Visoke škole novinarstva u Sarajevu. Godinama sam osluškivao reagiranje studenata na teorijske uvode u pojedine novinarske vještine, pokušavao ih približiti, što je moguće više, aktuelnoj novinarskoj praksi i dominantnim medijskim sadržajima, zajedno sa studentima pronalazio upečatljive primjere dobre i loše prakse u domaćim i regionalnim medijima, esperimentisao sa metodama predavanja i uvježbavanja, birao i osmišljavao zadatke za vježbe i ispite, prikupljao uspješne studentske radove i proučavao silabuse sličnog predmeta na svjetskim studijima novinarstva. Vodio sam se pri tome sa dva temeljna principa: prvo, dizajn (forma) poruke presudno utiče na efikasnost mas-medijskog komuniciranja, naročito u modernom vremenu koje karakterišu hiperprodukcija i hiperdiseminacija medijskih sadržaja i drugo, pisanje za medije(dizajniranje poruka) je vještina koja se može, uz dobro mentorstvo i uporan rad, steći i podići na zavidan nivo.
infokalipsa
Predstoji li nam apokalipsa informacija?
Budućnost će donijeti jednostavnu i neprimijetnu tehnologiju za manipulisanje percepcije i lažiranje stvarnosti.
Sredinom 2016. godine Aviv Ovadya je shvatio da je nešto veoma pogrešno sa internetom— toliko pogrešno da je ostavio svoj posao i oglasio uzbunu. Nekoliko sedmica prije predsjedničkih izbora u Americi 2016. godine, izrazio je svoju zabrinutost tehnolozima u San Francisku i upozorio na dolazeću krizu dezinformacija u prezentaciji naslovljenoj “Infocalypse”, piše BuzzFeed News.
Komunikacijska kompetencija PR-a put je za strateško pozicioniranje
Jane Dvorak, predsjednica udruge odnosa s javnošću u SAD-u
NA SLUČAJU JAVNIH EMITERA TESTIRA SE ISKRENOST DEMOKRATSKIH OPREDJELJENJA POLITIČKIH SUBJEKATA U BOSNI I HERCEGOVINI
Najil Kurtić
Intervju Umberto Eco
U novom romanu Numero Zero, književnik i intelektualac Umberto Eco bavi se istinama i lažima masovnih medija. Eco je pasionirani čitatelj dnevnoga tiska, a redovno piše i za talijanske novine L'Espresso i La Repubblica. U intervjuu za francuski Le Monde, Eco je objasnio zašto je opsjednut teorijama zavjere i zbog čega je nužan povratak radikalne i militantne kritike u novinarstvo.
Važnost društvenih normi: Zašto slijedimo nepisana društvena pravila?
moj izbor
Lažne vijesti nova vrsta specijalnog rata
moj izbor
Iako se nekome mogu činiti kao tvrdnje koje graniče sa sarkazmom većina ovih i sličnih informacija se prodaju kao ozbiljne vijesti i iza njih stoji daleko ozbiljniji projekat. Fenomen tzv. lažnih vijesti (fake news) je, postaje to jasno ovih dana, daleko ozbiljniji projekat iza kojeg stoje globalni politički ciljevi sila koje vode jednu novu vrstu hibridnog i specijalnog rata.